Het oorspronkelijke doel van Hentsch Man was hét perfecte witte shirt op de markt brengen, maar inmiddels staan zijn ze volgroeid tot een volledig mannenmode merk. Het merk werd in 2008 gelanceerd door jeugdvrienden Alexia Hentsch en Max von Hurter. Ondanks de flinke groei blijven de merkwaarden: eenvoudig, ambachtelijke kleermakerij en een goede prijs en kwaliteitsverhouding.

De nieuwe Spring Summer collectie genaamd ‘La Cantina’ is geïnspireerd op het warme en zwoele nachtleven van Latijns Amerika. Kleurrijke prints met details uit de jaren 50 en shirts in felle kleuren, strepen en prenten. Hentsch Man is een voor mij nieuw merk die ik niet eerder in een winkel ben tegengekomen. Het merk heeft echter wel een webshop en verzend naar Nederland. Ik was vooral gecharmeerd van de presentatie met de hoeveelheid props! Laat je inspireren door de Cubaanse settings en kleurrijke (bijna Benetton) taferelen!

HentschMan-ss15-3

HentschMan-ss15-2

HentschMan-ss15-8

HentschMan-ss15-6

HentschMan-ss15-9

HentschMan-ss15-10

Ben je ook zo’n fan van de eenvoud van de SS15 collectie van Hentsch Man?

Hentsch Man was originally launched with the sole mission of creating the perfect white shirt! But the brand had come a long way ever since then. Childhood friends Alexia Hentsch and Max von Hurter are the owners of this London based menswear brand and kept despite the growth, the values of simplicity, good tailoring, good quality and good pricing remain as the core pillars. 

Their newest Spring Summer 15 collection called ‘La Cantina’ is inspired by the hot and muggy night life of Latin America. Colorful prints with 50’s-cut shorts, colorful shirts and stripes. Although I’m not familiar with this brand, I liked their look book immediately! A Cuban setting with lots of props and colorful (almost Benetton-like) clothing. What do you think of this brand?

Image credits hentschman.com