Kleine noot naar aanleiding van mijn vorige blog:
Ik kreeg hele leuke reacties op mijn ‘kappen of standby‘- blog van mede-bloggers die ik de afgelopen jaren heb leren kennen. Ik ben dus niet de enige met twijfels… gelukkig maar! Daarna bedacht ik dat ik nog steeds heel graag verhalen vertel, offline en online. Diezelfde avond schudde ik er meerdere blogs uit. Kortom, ik kan niet beloven dat ik continu blijf bloggen, maar ik blijf het voorlopig wel doen! En daar is dit blog het bewijs van!
Veel leesplezier!
——
Het was een doordeweekse ochtend dat ik de website opende van Westwing en dit toffe stel haasjes spotte. Knuffelende haasjes. Een witte. Een gouden. Ik kreeg er meteen Titanic associaties bij en stuurde een foto door naar Jeroen. “Wat een foute haasjes. Heerlijk (…) Dit is Johan materiaal”, kreeg ik terug.
Nu skip ik eigenlijk het meest grappige. Ik was namelijk aan het twijfelen of ik ze moest bestellen. Want: ik vind ze heel tof, maar ik ben juist woondecoratie aan het verminderen. Maar goed, dit is zo’n knipoog waar ik van houd als het om interieur gaat. En toen kwam het ’teken van boven’: ‘every night in my dreams, I see you. I feeeeeeel you’. Celine Dion klonk door de speakers van mijn collega. Jeroen beaamde dat dit een teken is en dat ik de haasjes gewoon moest bestellen. Dus dat deed ik!
Leo & Kate, EAT YOUR HEART OUT!
Fout + fout = goud
Dat nummer kon natuurlijk alleen maar tijdens het Foute Uur van Qmusic voorbijkomen! Dus tijdens dat foute uur bestelde ik de ‘foute’ haasjes want fout+fout= goud. Een motto die ik nu net uit mijn mouw schud overigens. Maar waar ik wel vaak op terugkom. Ik ben gek op fout. Fout in het interieur is gewoon leuk. Een knipoog.
Ode aan mijn achternaam
Mijn haasjes schitteren inmiddels op mijn dressoir. Ik vind ze prachtig! Ze zijn meteen ook een ode aan mijn achternaam, Hazenbroek. Hoewel ze geen broek aan hebben, vind ik het wel erg leuk om die referentie te hebben. Ik ben nu niet meteen obsessief mijn huis aan het vullen met haasjes in alle vormen en maten overigens! Ik houd het rustig want een eye-catcher is leuk, maar een huis vol is teveel van het goede (of “foute”, het is maar hoe je het bekijkt).
De haasjes zijn van het merk ‘Kare Design’. Een merk die zich profileert met de slogan ‘joy of living’. Een slogan die naadloos aansluit op mijn idee van wonen.
Fotografie © Johan Hazenbroek
Credits Titanic ‘holding scene’ © Paramount